Laboratorio sulle creature magiche

Le Creature Magiche  traggono origine dai bestiari medioevali, che sono raccolte illustrate di animali inventati, di solito ibridi, come nel caso dell’Ippogrifo, che è per metà cavallo e per metà aquila. Inizieremo esplorando l’importanza di disegnare traendo spunto dalla vita reale, per poi procedere a creare un Ippogrifo e, infine, a portarlo ‘in esistenza’ attraverso la sua caratterizzazione.
Il Workshop è in lingua inglese con traduzione in tempo reale. Il numero massimo di partecipanti è 50.

Mythical Creatures Workshop.
Mythical creatures originate from medieval bestiaries – these are pictorial collections of invented beasts, usually hybrids, as in the case of a Hippogriff, being half horse, half eagle.  We will begin by exploring the importance of drawing from life and progress into creating a Hippogriff and finally bringing it to life with characterisation. it’s free only 50 seats available, first come first served

ATTENZIONE : età minima  10 anni/ minimum age required: 10 years old
Occorrente per partecipare:  
  • matite nere 1 o 2B
  • fogli  A3
  •  temperamatiteWe need to participate:
  • black pencils 1 or 2B
  • A3 sheets
  • pencil sharpenerISCRIVITI è gratuito ( fino ad esaurimento posti )
    SUBSCRIBE it’s free


cliff-1CLIFF WRIGHT

è un illustratore, pittore, e insegnante con base nel Sussex, noto per il suo lavoro su due copertine dei romanzi di Harry Potter. I suoi lavori di illustrazione sono stati pubblicati in tutto il mondo e in molte forme. Benché sia maggiomente conosciuto per le sue creazioni riguardanti i libri per bambini, la produzione artistica di Cliff Wright è apparsa in campagne pubblicitarie, riviste, cartoline e riproduzioni di Belle Arti. Più recentemente egli ha dedicato tempo agli interessi di una vita nel campo della scultura, della fotografia e della realizzazione di film. Ha una ricca esperienza didattica e la sua serie di seminari basati sull’insegnamento del disegno e chiamati ‘Nature of Seeing’ è tenuta in grande considerazione. Attraverso queste varie e molteplici esplorazioni, Cliff ha scoperto la passione per l’osservazione autentica, andando oltre le limitazioni del mondo che creiamo attorno a noi con la nostra mente. Usando pochi semplici esercizi di disegno è possibile rivelare che disegniamo ciò che pensiamo di vedere – ne consegue che, per la maggior parte, noi vediamo attraverso le limitazioni del pensieroQuesto viaggio ininterrotto ha visto Cliff lavorare a stretto contatto con coloro che praticano la calma e la consapevolezza interiore, come Guaritori, Musicisti e maestri di Tai Chi. Gli piace molto l’espansione delle idee attraverso l’altrui cooperazione ed è sempre entusiasta di sviluppare nuovi progetti collaborativi.

Attended Brighton College of Art 1982 – 1986.  Graduated with a degree in Illustration.
First published work was the children’s book entitled ‘When the World Sleeps’ published by Hutchinson 1989 – self written and
illustrated.  Runner-up for The Mother Goose Award 1990 as best newcomer to children‘s books.
Other self-written titles followed including ‘Crumbs!’ 1990, by Hutchinson and ‘The Tangleweed Troll’ 1993, published by Gollancz.
Many further commissions from other authors followed, including ‘Wind in the Willows’, by Ladybird Books, ‘The Star that Fell’
by Ladybird, ‘Good Day, Bad Day’ written by Kathryn White, published by Oxford University Press, ‘Wishes for You’, written by
Adele Geras, published by Piccadilly Press.
Illustration commissions for countless magazine articles, greetings cards, advertising projects and Art Prints.
1998 – 99, illustrated the covers for the original UK editions of ‘Harry Potter and the Chamber of Secrets’ and ‘Harry Potter and the
Prisoner of Azkaban’, publised by Bloomsbury.
Exhibitions have included Art in Action, Oxford, England from 2002 – 2016.
Over the last 20 years has developed a highly regarded series of drawing-based workshops, courses and retreats under the title of
‘Nature of Seeing’.  An evolving exploration of the universal truth that we all draw that which we think we see, the sessions honour
the value of stillness as the true source of creativity.  The teachings have inspired many individuals and groups of all ages, from beginners
to experienced professionals, to realise their often hidden but innate creative potential.  ‘Nature of Seeing’ workshops have been featured
on TV, in schools, colleges and museums throughout the UK, at The British Museum, in Canada, Holland and India.  New workshops are
planned for 2017 in Italy and Switzerland.
In the past few years Cliff has begun devoting time to a life-long passion for sculpture.  Experimenting in clay, wax and plaster, he is
finding his way slowly but surely into the world of 3D and his first works have been well recieved.
Inspiration is from nature and the natural world, seeking the fantastic in the ordinary and always looking to see the commonplace
through different eyes and from unexplored angles.  The source of creativity resides within each and every one of us and it’s expression
is recognised universally – it is this recognition that unifies the creator, the object of their attention and the viewer to a space where all
become one.

Chiacchieriamo!